Notebook'a Sata Disk Tanıtmak ( Laptopa Windows XP Kurmak )


hp notebook sata driverEn çok yaşadığımız konulardan biride Windows Vista olan Notebooka Windows XP kurmayı istememizdir. Eğer HP notebookunuza sata diski tanıtamadıysanız. Aşağıda vereceğim dosyaları bir diskete kaydedip usb bir disket sürücü ile Windows XP yi kurabilirsiniz.  Bazı durumlarda Notebookunuzun biosuna girmeniz yeterli olacaktır. Notebook un biosuna girmek için F2 yada Del tuşlarına basınız. Açılan menuden Sata modunu Native seçiniz. Yapamadıysanız aşağıdaki dosyalar ve video yardımıyla bunun üstesinden gelebilirsiniz.

Link1

Link2

Link3

Link4

Link5

Link6

Yukarıdaki linklerde ki dosyaları indirip bir diskete yazalım sonrasında usb floppy ile raid sürücüsünü gösterelim ve tamamdır.Usb floppy edinmek istemeyen arkadaşlar , nlite veya benzeri programlar ile dosyaları cd ye yazarak sata driverlerini entegre edip kullanabilirler.

Nlite on Youtube

Hakkında ÖmerKARADENIZ
https://omerkaradeniz.wordpress.com/hakkimda/ https://www.linkedin.com/in/omerkaradeniz

11 Responses to Notebook'a Sata Disk Tanıtmak ( Laptopa Windows XP Kurmak )

  1. coşkun diyor ki:

    ellerine sağlık

  2. suleyman&kadir diyor ki:

    kardesım cok saol verdıgın bılgıler ısıgında ısımızı hallettık
    sata ayarlarını degıstırıp xp yı kurdruk yalnız bayagı ugrastık sımdı hoca sbah ezanını okuyo:)

  3. ersin diyor ki:

    toshiba a300d11s modeline xp kurmak istiyorum lütfen yardım…..

  4. Ömer KARADENIZ diyor ki:

    Merhaba
    Toshiba da olsa HP de olsa SATA moduyla alakalı olan yukarıda bahsetmiş olduğum işlemi yaparsanız Windows XP kurabileceksiniz. Notebook un biosuna girmek için F2 yada Del tuşlarına basınız. Açılan menuden Sata modunu Native yada Legacy seçiniz.

  5. caner diyor ki:

    arkadaşlar iyi günler…. hp pavilion dv 5 1130 et laptop sahibiyim nekadar yöntem varsa denedim fakat xp kurmayı başaramadım genelde kur dosyalarını kopyaladıktan sonra mavi ekran sistm hatası hdd bulunamadı sorunu ile karşılaşıyorum… önerdiginiz yöntemide denedim fakat başarılı olamadım cd ye sata driverlerini enteger ettim fakat sizin verdigin dosyalarla aynnımıdır bunu bilmiyorum bu işlemi gerçekleştirmiş yada 1130 kullanan 1130 sistem özelliklerine göz atıp bana bu konuda yardımcı olabilecek biri varmı acaba… msn adresim : canerbatu@windowslive.com burdan bana ulaşırsanız sevinirim

  6. Ömer KARADENIZ diyor ki:

    Merhaba
    Bazı durumlarda Notebookunuzun biosuna girmeniz yeterli olacaktır. Notebook un biosuna girmek için F2 yada Del tuşlarına basınız. Açılan menuden Sata modunu Native seçiniz. Bu yöntemi denediniz mi?
    Eğer buda olmaz ise http://www.cozumpark.com Bilişim portalındaki forumlar kısmından daha detaylı yardım alabilirsiniz.

  7. dogukaan diyor ki:

    neler yapacagımı bilmiyorum

  8. memet diyor ki:

    slm arkadaslar leptop hp dv5 vista kulaniyorum ama ingilizce turkceye ceviremiyorum xp turkce benim icin cok iyi arkadasim bana yardim erdermisin bide ses tuslari dokunmatik sesi kistigimda veya yukseltigimde format atmadan once bana bilgi sayar belirtiyordu ses alcaliyor veya yukseliyor hem sesle hemde ekranda ses cikiyordu simdi yok lutfen yardim edermisiniz

    xxzayzeyxx@yahoo.com

  9. OmerKARADENIZ diyor ki:

    Atmış olduğum bir önceki postta olduğu gibi sorularınıza hızlı ve düzgün yanıtları http://www.cozumpark.com adresinden alabilirsiniz.

  10. ibrahim diyor ki:

    bende Hp g60-440US laptop var xp kuramıyorum daha önce bios dan ayar yapıyorduk oluyordu ama bunun biosta öle bi ayar yok nasıl bir öneri verebilirsiniz….

  11. adfa diyor ki:

    Hp paviliondv6000 kullanıyorum bios’ta sata ayarı yapacak herhangi bi yer yok buna ne diyorsunuz acaba ???

Bir Cevap Yazın

